#1 2010-04-06 17:23:08

 Dantez

http://i37.tinypic.com/2rxttv8.gif

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 1946
Nick: Danreg
Profesja: Elite Knight
Server: Celesta
Level: 116

Chill & Grill

http://img21.imageshack.us/img21/4743/chillgrill.png
(oryginalny temat na Tibia.com)



Jednym z głównych aspektów zarządzania społecznością Tibii jest ulepszenie komunikacji pomiędzy graczami a CipSoftem. Jednym z głównych kanałów komunikacyjnych jest podforum dyskusyjne. Można tam zostawić komentarz do ostatniej wiadomości bądź wziąć udział w dyskusji na różne tematy. To podforum daje także szansę graczom skontaktowania się z pracownikami CipSoftu. Starają się oni wyjaśniać podjęte decyzje, niejasności , dostarczają dodatkowe informacje, a także często odpowiadają w przeróżnych dyskusjach.
Czasami jednak twórcy Tibii dołączają do dyskusji tylko na chwilę by odpowiedzieć na dane pytanie bądź skomentować wybrane zagadnienie. To są jednak wyjątki, ponieważ główna komunikacja odbywa się między graczami a community managerami. Niemniej jednak graczom sprawia przyjemność fakt, że na jedno z ich pytań odpowiedział twórca Tibii. Powstał zatem pomysł umożliwienia kontaktu graczy z twórcami inny niż do tej pory.

http://static.tibia.com/images/news/questions_flying.jpg



Pomysł specjalnych okoliczności podczas których gracze mogą zadać pytania wybranym departamentom CipSoftu narodził się jakiś czas temu. Zamiast pokazywania wyników pracy CipSoft postanowił w tym artykule ujawnić drogę tego projektu – od niejasnej idei do przejrzystego pomysłu.


Od samego początku było jasne, że pytania i odpowiedzi powinny mieć styl wywiadu: krótkie pytania o odpowiedzi nie zajmujące dłużej niż kilka minut, bez wnikliwych analiz. Był to niezbędny warunek dla całego pomysłu.

Z pewnością jest mnóstwo pytań, które gracze chcieliby zadać wybranemu członkowi CipSoftu. Na początku każdy gracz wypowiadałby się poprzez specjalny temat z opiniami, potem wybierano by kilka propozycji, 3-5 na tydzień, a następnie oddawano by je do managera do zarządzania produktem, który wskazywałby pracownika, która miałby odpowiedzieć na pytania. By zobaczyć jak to działa community managerowie przeprowadzili wewnętrzny test, w którym wybrali 5 najczęściej zadawanych pytań, następnie przekazali je do wybranego pracownika, który pokrótce odpowiedział na każde.

Test przebiegł gładko, jednak community managerowie mieli problemy, gdyż nie chcieli wybierać tylko kilku pytań. Głównym powodem zmian było przecież zbliżenie pracowników CipSoftu i graczy. Jednakże tylko selekcja pytań mogła się sprawdzić. Poza tym pytania zapewne dotyczyłyby różnych tematów, więc trudno byłoby wybrać członka CipSoftu, który miałby odpowiadać na nie. Mając to wszystko na uwadze managerowie wyszli z nowym pomysłem: niech społeczność wybiera pytania w określonym czasie a w zamian niech próbuje odpowiadać na każde pytanie. Community managerowie byli świadomi, że takie podejście będzie wymagało więcej czasu, ale jeżeli gracze skupią się na jednym departamencie, to jego członkowie będą mogli zarezerwować sobie czas i przygotować się do odpowiadania. Nadal jednak trudno jest oszacować liczbę pytań, które zadadzą gracze. Także czas na odpowiadanie powinien być utrzymany na rozsądnym poziomie. Na przykład limit 500 pytań na pewno przekroczyłoby ten poziom, także liczba pytań powinna także być ustalona.

Po tych ustaleniach managerowie zabrali się za szczegóły, by zobaczyć, czy graczom spodoba się ta okazja i czy wszystko zadziała. W takim wypadku planują oni uruchomić publiczny test w najbliższych tygodniach. Oto plan działania:

http://static.tibia.com/images/news/chill_grill_pm_small.jpg • Temat, w którym będzie można zadawać pytania będzie otwarty w podforum dyskusji w przeciągu najbliższych tygodni. Wiadomo także, że podczas pierwszego takiego wydarzenia na pytania będą odpowiadali członkowie zarządzania produktem Tibii. Dokładna data uruchomienia tematu zostanie podana wraz z dodatkowymi instrukcjami. W między czasie gracze mogą już przygotowywać pytania, jakie zadadzą członkom departamentu;

• Temat pozostanie otwarty przez pewien czas, który zostanie dopiero ustalony. Z pośród wszystkich pytań na temat zostanie losowo wybranych 50, do których odpowiedzi zostaną umieszczone w następnym miesięcznym artykule. Managerowi zdecydowali się na taki limit pytań, ponieważ chcą sprawdzić jak długo zajmie odpowiadanie;


• Oto kilka zasad, którymi trzeba się kierować podczas zadawania pytań:

    * Nie wolno zadawać pytań odnoszących się do poufnych danych (np. Jak działa automatyczny system wykrywania botów? Ile questów pozostało jeszcze nierozwiązanych?);
    * Nie wolno zadawać pytań nie odnoszących się do danego departamentu (np. Odpowiedzi na pytania o tworzenie questów powinny pochodzić od zespołu zajmującego się zawartością);
    * Nie wolno zadawać pytań, na które były już wcześniej udzielone odpowiedzi;
    * Nie wolno zadawać nieodpowiednich pytań (np. Obrażających bądź zbyt osobistych);



Jakich odpowiedzi gracze mogą się spodziewać? Zależy to od jakości pytań, jakie zostaną zadane. Na przykład na pytania ogólne, niejasne dotyczące sporego zagadnienia najprawdopodobniej odpowiedzi będą również ogólnikowe. Im bardziej przejrzyste i dokładniejsze pytanie, tym dokładniejsza odpowiedź.

Managerowie wymyślili nawet specjalną nazwę dla tego wydarzenia – Chill & Grill. Pierwsza część oznacza zazwyczaj stan relaksu, radości chwilą. Można się jednak spodziewać, że zadawane pytania będą tak sprytne, że mogą doprowadzić członków CipSoftu do czerwoności niczym kiełbaski na grillu. A może Ty masz lepszy pomysł na nazwę? Chcesz podzielić się sugestiami na temat tego wydarzenia? Nie wahaj się i daj znać community managerom!

Komentarze możecie zamieszczać Tutaj !

Ostatnio edytowany przez Dantez (2010-04-06 17:44:43)


2009-02-23 - data mianowania na Redaktora
2010-08-26 - data rezygnacji
http://img268.imageshack.us/img268/9939/25985.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.hotelstayfinder.com/