#1 2007-09-07 19:45:17

Guzur

http://i34.tinypic.com/3321jrs.gif

Zarejestrowany: 2006-04-17
Posty: 1526
WWW

Rodzaje serverów.

Każdorazowo podczas tworzenia nowej Tibijskiej postaci trzeba wybrać nie tylko imię czy płeć, ale także świat gry, na którym będzie ona żyła. Z pewnością decyzja ta będzie zależała od kraju w którym mieszkasz, ale będziesz także musiał zdecydować na jakim rodzaju serwera chcesz grać. Możesz wybrać 3 różne typy serwerów. Różnią się one od siebie stopniem zezwalania na zabijanie innych graczy. W tej chwili posiadamy 14 serwerów Non-PvP, 58 PvP i 2 serwery PvP enforced.

Serwery Non-PvP

Podobnie jak na wyspie nowicjuszy, Rookgardzie, tak i na tych serwerach nie możesz zabijać innych graczy. Druidzi i czarodzieje tworzący plecaki pełne run nie muszą się obawiać player killerów, zabijających jedynie dla zabawy. Można przespacerować się ulicami Carlin lub Thais bez żadnego ekwipunku i nikt nawet nie dotknie Cię palcem. Jedyne, czego powinni się obawiać tutejsi gracze to potwory. Zdarza się, że niektórzy gracze usiłują zabić innych lurując na nich groźne kreatury. Takie zachowanie narusza jednak Tibia Rules, a złapani na gorącym uczynku będą ukarani.

Serwery Non-PvP są zalecane dla spokojnych osób, wolących rozwiązywać spory rozmową zamiast mieczem lub księgą czarów. Z drugiej strony nie można na nich zaatakować drugiego gracza, nawet jeśli ten przeszkadza nam w grze, choćby poprzez zabijanie naszych potworów czy kradzież lootbaga. Takie przypadki nie naruszają Tibia Rules, więc gracze muszą znajdywać inne sposoby na rozwiązanie podobnych problemów. I rzeczywiście, istnieją takie sposoby. To, że gracze stwarzający innym problemy nie mogą zostać zranieni nie znaczy, że na serwerach Non-PvP będą mieli łatwe życie. Są pewne sposoby na radzenie sobie z nimi. Jeśli odkryjesz, że Twoje imię znalazło się na Black lub Grey List, będziesz miał kłopoty ze znalezieniem gildii, drużyny na questa czy gracza, który zgodzi się z Tobą handlować. Istnieje także kilka innych zmian, które w znacznym stopniu wpływają na grę na serwerach Non-PvP. Nie zranisz innych graczy jeśli użyjesz czaru obszarowego, jak Ultimate Explosion lub runy obszarowej, jak Great Fireball. Dzięki temu możesz się skoncentrować jedynie na walce z potworami i nie musisz się obawiać, że przez przypadek zranisz postacie stojące w pobliżu. Runy typu Field i Bomb, jak Fire Bomb lub Fire Field działają przez znacznie krótszy czas i nie powodują obrażeń, jeśli inny gracz stanie na nich. Także trenowanie z przyzwanymi potworami lub innymi graczami jest niemożliwe, jako że nie można ich zaatakować. Z tego powodu zawsze będziesz potrzebował dzikich potworów, jeśli zechcesz trenować swoje umiejętności władania broniami czy tarczą. Co więcej, nie możesz uleczyć żadnej dzikiej kreatury, co skutecznie zapobiega zabijaniu graczy mających kłopoty z pokonaniem jakiegoś potwora.

Ten typ serwerów przyciąga głównie tych graczy, których nie interesuje zabijanie innych. Wielu z nich to miłośnicy RPG lub ludzie lubiący działać w i dla społeczności Tibijskiej. Ci, których interesują różne jej aspekty powinni wybrać właśnie ten typ serwera. Jednak z pewnością znajdziesz elementy RPG i miłą społeczność także na serwerach PvP.

http://images.tibia.pl/news/pvp_vs_nonpvp.jpg

Serwery PvP

Serwery z normalnym trybem PvP pozwalają graczom zabijać inne postacie w ograniczony sposób. Zabijanie graczy jest regulowane przez system oznaczeń czaszkami. Jeśli jakaś postać jest oznaczona czaszką, możesz zabić ją bez żadnych negatywnych konsekwencji. Oznaczenie otrzymuje się w momencie zaatakowania lub zabicia gracza bez czaszki, lub gdy jest się w tej samej drużynie z inną postacią. Jednak zabijanie postaci bez czaszek jest ściśle ograniczone. Takie zabójstwa zwane są nieuzasadnionymi.

Gracze, którzy osiągnęli poziom 3/5/10 nieuzasadnionych zabójstw w ciągu dnia/tygodnia/ miesiąca otrzymają oznaczenie czerwoną czaszką na 30 dni. Posiadając ten znak podczas śmierci traci się cały ekwipunek, nawet mając cenny Amulet of Loss. Z tego powodu postacie z czerwoną czaszką nie używają swojego najlepszego wyposażenia podczas polowań, jako że szansa jego utraty jest ogromna. Będą więc otrzymywali więcej obrażeń od potworów, co może spowodować, że będą nawet zmuszeni do zrezygnowania ze swoich ulubionych miejsc polowań. Na dodatek jest kilka innych niedogodności. Czerwona czaszka to jasny sygnał dla innych, że jest ta postać jest agresywna wobec innych i nie ma żadnych skrupułów przed zabijaniem. Wielu graczy będzie starało się ograniczyć swoje kontakty z czerwonymi czaszkami, więc oznaczone nią postacie będą miały kłopoty ze znalezieniem partnerów do treningu lub na questa. Co więcej, tacy gracze często mają problemy ze znalezieniem gildii. Zabijanie graczy stwarza wiele problemów, których nie akceptuje większość gildii na normalnych serwerach PvP.

Jeśli gracz z czerwoną czaszką nadal zabija innych, może zostać nawet zbanowany, gdy przekroczy granicę 6/10/20 nieuzasadnionych zabójstw w ciągu dnia/tygodnia/miesiąca. Na serwerach PvP większość graczy nie zabija bez powodu, jako że przekroczenie tych ograniczeń może doprowadzić do surowych kar, w tym nawet do usunięcia całego konta w przypadku ciągłego łamania zasad.

Podsumowując, serwery PvP pozwalają Ci się obronić w krytycznych sytuacjach lub zaatakować gracza, którzy przeszkadza Ci w grze. Jako że system czaszek ogranicza liczbę nieuzasadnionych zabójstw które może dokonać jeden gracz, jest więc tam bezpieczniej niż na serwerach PvP enforced.

Serwery PvP enforced

Gracze, którzy wolą rozwiązywać spory w grze za pomocą miecza niż słów, powinni wybrać serwer PvP enforced. Na tych serwerach zabijanie innych graczy zawsze będzie legalne. Nie ma żadnych limitów ile postaci możesz zabić. Co więcej, dostaniesz nawet punkty doświadczenia, jeśli zabijesz gracza którego poziom doświadczenia pomnożony przez 1.1 i zaokrąglony w dół będzie wyższy niż Twój własny poziom. Na przykład, postać na poziomie 40 dostanie punkty doświadczenia tylko wtedy, jeśli jego przeciwnik ma poziom 38 lub wyższy.


Przykład: gracz na 40 poziomie zabijający graczy na poziomach 36, 37 i 38.
36 x 1,1 = 39.6 zaokrąglenie w dół do 39, 39 < 40 = brak doświadczenia
37 x 1,1 = 40.7 zaokrąglenie w dół do 40, 40 = 40 = brak doświadczenia
38 x 1,1 = 41.8 zaokrąglenie w dół do 41, 41 > 40 = otrzymanie doświadczenia

http://images.tibia.pl/news/pvp_enforced.jpg

Zabijanie członków Twojej drużyny nie dostarczy Ci żadnych punktów. Ilość otrzymanych punktów doświadczenia zależy od proporcji pomiędzy poziomami Twoim i twojej ofiary i ilością doświadczenia posiadaną przez przeciwnika. Im wyższy jest poziom drugiego gracza w porównaniu do Twojego, tym więcej punktów zdobędziesz. Na przykład gracz na poziomie 20 zabijając gracza, który właśnie osiągnął 50 poziom zyska 64655 punktów doświadczenia, podczas gdy postać na 51 poziomie uzyskałaby jedynie 7389 punktów doświadczenia za to same zabójstwo.

Największą wadą tych serwerów jest to, że możesz zostać zabity praktycznie w każdej chwili. Nie można kupić tam Amulet of Loss by ocalić swój drogocenny ekwipunek. Nie istnieją błogosławieństwa, by zredukować straty doświadczenia podczas śmierci. By zapewnić uczciwe walki, opóźnienie przy rzucaniu atakujących czarów obniżono do jednej sekundy. Rzucenie zaklęcia Cancel Invisibility może zniszczyć aktywny Stealth Ring. By przetrwać na takim serwerze powinieneś posiadać dobre umiejętności walki i grupę wspierających Cię przyjaciół. Z tego powodu serwery PvP enforced są zalecane dla graczy utalentowanych w walce z innymi.

Tekst przetłumaczony przez Tibia.pl.


"Oczywiście, że wiem kim jesteś... Moją pracą jest wiedzieć"

"Gdyby byki i konie miały ręce i mogły nimi malować i tworzyć dzieła, jak ludzie, to konie malowały by postacie bogów podobne do koni, i takież ciała im dawały, a byki podobne do byków"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.berlin-hotel.pl